Cultura

FESTIVAL DE CINEMA DOCUMENTAL

‘Faith’ guanya un DocsBarcelona en línia amb rècord de públic

El film dirigit per la italiana Valentina Pedicini s’ha endut el premi al millor documental

L’edició que s’ha fet per la plataforma Filmin a causa de la pandèmia ha aconseguit una xifra rècord de 130.000 espectadors

La impactant i immersiva mirada a l’interior d’una secta de monjos guerrers Faith, signada per la cineasta italiana Valentina Pedicini, s’ha endut el premi al millor documental d’una edició del DocsBarcelona que s’ha celebrat en línia, a causa de la pandèmia, i ha aconseguit un rècord de públic, amb 130.000 espectadors. El festival de cinema documental s’ha pogut veure fins avui a Filmin des de tot l’estat.

El documental The Letter, de Maia Lekow i Christopher King, ha rebut una menció especial del palmarès del DocsBarcelona 2020, i el recentment traspassat Artemio Benki ha guanyat el premi Nou Talent amb Solo. Els espectadors han atorgat el premi del públic a ¿Puedes oírme?, de Pedro Ballesteros, mentre que El gran viaje a un país pequeño, l’experiència de dues famílies de refugiats sirians a l’Uruguai, ha guanyat el premi Latitud, i el premi What the Doc! ha recaigut en el punyent film italià Il varco. Altres documentals distingits en aquesta edició, que va arrencar el 19 de maig, són Overseas (premi Amnistia Internacional), Mareas ocultas (guardó DOC-U), That Wich Does Not Kill (premi del jurat jove Retteena) i Lo que dirán (Docs & Teens, atorgat pels adolescents). El palmarès recull el brillant paper de les dones directores en la collita de documentals de l’any: vuit d’elles s’emporten algun dels premis del festival.

DocsBarcelona ha tancat avui una 23a edició marcada per la pandèmia de la Covid-19 i l’estat d’alarma, que han obligat a programar els 36 documentals de 22 països en línia, a través de la plataforma Filmin. L’acollida del públic ha estat molt bona: si el 2019 eren 12.500 els assistents a les sales de Barcelona en deu dies de programació, aquest 2020 han estat més de 130.000 els espectadors. El seu director, Joan González, ha fet aquesta valoració: “Fa quatre anys vam tenir per primer cop més de 10.000 espectadors, en fa dos superàvem els 25.000, comptant també els visionats en línia, i aquest any, hem tingut 130.000 espectadors. No podem més que estar agraïts a tothom que ho ha fet possible enguany i al llarg d’aquests 23 anys”. Segons l’organització, l’edició en línia ha arribat per quedar-se, com a segona finestra del festival. Des de DocsBarcelona valoren molt positivament la comparació del festival amb altres cites europees: el Dok.fest de Munic ha tingut 75.000 espectadors en la seva edició en línia i el CPH: DOX (Copenhaguen), 117.000. Tots dos festivals tenien xifres similars en les edicions presencials d’anys anteriors.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Entre els insectes i la ficció

llançà

Jaume Geli i les ‘23 espines’ que en van ser 200

Girona

Retorn als orígens

parís

Tan dur com bonic

Barcelona
Un tast de...
‘El teu gust’, Isabel-Clara Simó

Obra pòstuma de Simó

L’atractiu intacte de Dalí

Figueres
calonGE

Di-versiones, amb llibre i pregó

CARLES CASANOVAS
VEU, GUITARRISTA I DIRECTOR MUSICAL DEL GRUP D’HAVANERES PORT BO

“A Cuba és curiós que no coneguin l’havanera tot i que va néixer allà”

calella de palafrugell

Lluís Molinas fa un repàs a la seva vida a ‘Tot recordant’

Palafrugell